Campagnefilm “Stikstof Miljonairs”
WAT
Om aandacht te vragen voor het stikstof dossier, ontwikkelden we voor de fractie Christen Unie Gelderland deze spin off van Weekend Miljonairs.
We kozen voor een opzet die stof zou doen opwaaien op social media. Van belang is dat je als kijker direct snapt wat de setting is en wat er op het spel staat. Ondanks de video een politiek karakter heeft, hebben we politieke visies en meningen uit het verhaal gehouden en ons gericht op een (publiek) geheim van de Rijksoverheid.
Naast deze video is op stikstofmiljonairs.nl een explainer gepubliceerd voor meer achtergrond informatie over het probleem.
-
Opdrachtgever: CU Gelderland
-
Type productie: Social media campagne
-
acteurs: Michael de Roos & Nienke van der ploeg
-
Regie & concept – Adriaan de Koning
-
Camera & licht – Jasper ras
-
Edit – adriaan de koning
-
Productie – levi van urk
HET RESULTAAT
De korte twitterversie haalde binnen 24 uur meer dan 200.000 views en werd geretweet door verschillende kamerleden van D66, GroenLinks, CDA en de Christen Unie. De video werd de dag na publicatie opgepikt door o.a. de Gelderlander en het AD.
1Vandaag zocht op Radio 1 uit of de video feit of fictie is.


